ineke-andre-australie.reismee.nl

Het leven na Bimblegumbie

Je mag wel verwachten dat we na Bimblegumbie in een zwart gat zouden vallen. Dat is ook gebeurd. Het is een stuk saaier geworden. Wel een prachtige toer door de bergen gemaakt om uiteindelijk in Beechworth aan te komen. Gewoon 200 km over smalle en bochtige bergwegen, en tegenliggende motorrijders die in de verkeerde bochten ver op onze kant komen.

De B&B van Beechworth heeft een Zuidafrikaanse bazin; zij is erg nieuwsgierig naar onze vorige accommodatie. Bij het woord Bimblegumbie raakt ze helemaal op dreef en denkt dat wij direct bijstand nodig hebben, want je kon gasten toch niet daar onderbrengen. Maar wij vertellen dat deze accommodatie – na een wat merkwaardig begin- toch wel een fantastische plek was.  Misschien dat dit haar teleurstelt. Beechworth is een mooi geconserveerd origineel goudzoekersstadje met prachtige gevels en gietijzeren balkons op de eerste verdieping. Het beste restaurant is de Ox and the Hound (wat die nu met elkaar te maken hebben ontgaat ons; misschien is de F van de Ox weggevallen) maar dat is vol omdat het feest is. Maar het oude Empire Hotel heeft geweldig eten. Echt een mooi oud wildwest stadje. Alleen de oude cowboys zijn nu zwaarlijvige getatoeëerde Harley Davidson berijders geworden met hun overdadig getatoeëerde cowgirls.